برای عبور از تجارت سنتی به تجارت مدرن و امروزی و همچنین به دست آوردن مشتریان جدید و بیشتر، شرکت ها و به طور کلی، صاحبان هر نوع تجارتی، باید اهداف تجاری خود را بازتعریف نمایند و از ابزارها و استراتژی های آنلاین مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات کلیکی گوگل و … برای رسیدن به این اهداف استفاده نمایند.امروزه راه های زیادی برای پیشرفت در تجارت وجود دارد و بازاریابی اینترنتی در این بین از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. وقتی که صحبت از بازاریابی اینترنتی به میان می آید با طیف بسیار وسیعی از ابزار و امکانات آنلاین مواجه می شویم که هر کدام کاربرد و کارایی مخصوص به خود را دارد و برای این که بتوانیم از بازاریابی اینترنتی به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم باید هر یک را به بهترین شکل ممکن و در زمان مناسب بکار ببریم.

بازاریابی اینترنتی ، تبلیغات اینترنتی ، ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات کلیکی گوگل ، بازاریابی شبکه های اجتماعی

 بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی عبارت است از فرایند ایجاد و نگهداری ارتباط مشتری از طریق فعالیتهای شبکه ای ،جهت تسهیل تبادل افکار ،محصولات و خدمات که در نهایت منجر به تامین اهداف هر دو گروه می شود. بازاریابی اینترنتی تحت عنوان اداره ارتباط متقابل مشتری در یک محیط پیشرفته رسانه‌ای به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان نیز تعریف شده است. بنابراین بازاریابی اینترنتی یک عملکرد مجزا که منحصرا با فروش محصولات و خدمات ارتباط دارد نیست. بلکه فرآیندی مدیریتی است برای اداره کردن ارتباط ایجاد شده میان سازمان و مشتری.

هیچ فرمول جادویی برای بازاریابی اینترنتی وجود ندارد. برای داشتن بازاریابی اینترنتی موفق، به یک برنامه دقیق و کاربردی احتیاج است که نتایج آن به طور مرتب مورد بررسی قرار گیرد.
هدف های وب دیزاین ( Hiwebdesign ) از بازاریابی اینترنتی، نه تنها افزایش ترافیک وب سایت شماست، بلکه افزایش تعداد و حتی کیفیت مشتریان تان نیز است.

 مزایای بازاریابی اینترنتی 

  • ایجاد فرصتهای تجاری جدید برای صنایع و بنگاههای بازرگانی.
  • افزایش ثبات دسترسی به بازارها ناشی از بکارگیری قواعد متحدالشکل درتمامی کشورهای عضو سازمانهای جهانی.
  • جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش ترددهای بی‌مورد.
  • کمک به محیط زیست و مصرف بهینه منابع انرژی.
  • کاهش هزینه‌های تبلیغات و سربار و ایجاد رقابت در سطح بین المللی.
  • دسترسی سریع به اطلاعات.
  • حضور نداشتن واسطه و در نتیجه کاهش قیمتها.
  • ورود به بازارهای فرامنطقه‌ای در جهت بازاریابی جهانی.
  • گسترش دامنه کسب و کار و به تبع آن افزایش فروش و درآمد.
  • پشتیبانی بهتر، سریعتر و موثرتر.
  • توان بازاریابی با در نظر گرفتن علایق مشتریان.
  • بازاریابی فرد به فرد ( تک به تک)
  • توان تبلیغاتی چند رسانه‌ای.
  • افزایش توان ارتباطی با استفاده از وب سایت و …
  • امکان توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و دسترسی آسان به منابع مناطق توسعه یافته.
  • افزایش میزان آگاهی و افزایش حق انتخاب مشتریان که به مشتریان امکان می‌دهد که در کمترین زمان،
  • بهترین و مناسب‌ترین انتخاب درخرید خود را داشته باشند.

انواع بازاریابی اینترنتی

سئو ( SEO ) بازاریابی اینترنتی با موتورهای جستجو

در عصری که در آن زندگی می‌کنیم، افراد هنگامی که به موضوعی و یا مطلبی نیاز پیدا می‌کنند از موتورهای جستجو استفاده می‌ نمایند و موتورهای جستجو همانند گوگل ، بینگ و یاهو به یک وسیله بسیار معمول و جهانی تبدیل شده به طوری که کاربران اینترنت در هر کجای دنیا از این موتورهای جستجو استفاده می‌نمایند. حال برای جذب مخاطب از طریق موتورهای جستوجو نیاز به سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستوجوگر است تا رتبه بالاتری کسب کرده و بازدیدکنندگان به سایت شما وارد شوند. این روش به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان بهینه سازی صحیح و اصولی وب سایت، استفاده از تکنیک های سئو ، تولید محتوای مفید و لینک بیلدینگ باعث می شود که وب سایت در نتایج جستجو نسبت به سایر وب سایت های رقیب جایگاه بالاتری به دست بیاورد و بازدیدکنندگان و خریداران به صورت هدف مند وارد وب سایت بهینه شده شوند و فروش وب سایت را افزایش دهند. موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل علاوه بر روش فوق این امکان را به کاربران می دهند که با پرداخت هزینه برای یک عبارت خاص در کنار نتایج جستجو ظاهر شوند.

بازاریابی اینترنتی با شبکه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی امروز تجلی مردم در فضای آنلاین هستند. رسانه‌هایی که مردم محور (کاربر محور) هستند و بیشترین میزان بازدید‌کنندگان و تولید محتوا را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد، این رسانه‌ها برای کسب‌وکارها بسیار جذاب و دل‌ربایند. زیرا کسب‌وکارها همیشه به دنبال کسب توجه و علاقه مخاطبان (مشتریان یا کاربران) بوده‌اند. اینجاست که علم بازاریابی شبکه های اجتماعی مطرح می‌شود. این روش نیز به دو صورت رایگان و پولی انجام می شود. در روش رایگان با انجام فعالیت هایی در شبکه های اجتماعی باعث می شود کاربرانی که در این شبکه های حضور دارند با شرکت و محصولاتی که ارائه می دهید آشنا شوند. روش دوم نیز در ازای پرداخت هزینه، تبلیغ شما در صفحات مختلف این شبکه های اجتماعی ظاهر می شود. بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی نسبت به بازاریابی با موتورهای جستجو از شانس کمتری برای جذب ترافیک و خریدار برخوردار می باشد اما می توان از آن ها به بهترین شکل ممکن برای معرفی برند و محصولات خود استفاده کرد.

بازاریابی با ایمیل

امروزه هیچ روشی بهتر از استفاده از ایمیل برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و همچنین مشتریان سابق وجود ندارد. ایمیل مارکتینگ، شاید در برابر روشهای جدید بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی و یا بازاریابی با استفاده از موبایل کمی قدیمی تر به نظر برسد، اما واقعیتها چیز دیگری را بیان می کنند. امروزه بازاریابی آنلاین و تولید و انتشار محتوا تحت وب، بدون استفاده از ایمیل، تقریبا بی نتیجه خواهد بود چرا؟ به این دلیل که ایمیلها، صحبت درباره فعالیت تجاری شما و یا محصولاتتان را در بین افراد منتشر می کنند. همچنین ایمیلهایی که با اجازه فرد ارسال می گردد، همچنان گزینه اول افراد برای کسب اطلاع درباره یک محصول یا خدمت هستند.

چرا ایمیل مارکتینگ یک روش مفید بازاریابی است؟

  • ایمیل مارکتینگ، همچنان با صرفه ترین روش جهت معرفی خدمات و کالا می باشد.
  • با استمرار در تولید محتوای مفید و ارسال آن به مخاطبان، شما مشتریان بیشتر خواهید یافت.
  • ایمیلها به خوبی قابل رهگیری و آنالیز بوده و شما می توانید کاهش یا افزایش ضریب نفوذپذیری را محاسبه کنید.
  • و ….

خدمات بازاریابی اینترنتی Hiwebdesign ( های وب دیزان )

چرا خدمات بازاریابی اینترنتی Hiwebdesign

hiwebdesign کلیه خدمات بازاریابی اینترنتی شما را شامل موارد زیر انجام می دهد و هدف ما این است که شما همواره در جایگاهی بالاتر از رقبای خود قرار داشته باشید.

  • بهینه سازی وب سایت
  • آنالیز کلمات کلیدی
  • طراحی سایت
  • معرفی به موتورهای جستجو
  • تبلیغات کلیکی گوگل
  • تهیه متون وب سایت
  • مشاوره سئو
  • ایجاد لینک
  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی از طریق ایمیل
  • بازاریابی از طریق ویدئو

هزینه بازاریابی اینترنتی

قیمت بازاریابی اینترنتی کاملا به رقابت موضوع شما و کلمات کلیدی،وضعیت رقبای شما، نوع سایت، وضعیت فعلی سایت شما، عمر وب سایت شما بستگی دارد و هیچ قیمت ثابتی ندارد. برخی کلمات و عبارت ها بسیار پر رقابت است و در نتیجه بسیار پر هزینه است و در عوض برخی عبارت ها حتی با تعداد کلمات کلیدی بالا، ممکن است کم هزینه باشد.

همچنین نوع سایت (در کنار میزان رقابت موضوع) در قیمت خدمات بازاریابی اینترنتی موثر است.برای مثال، قیمت سئو انجمن و تالار گفتگو، نیازمندی، سئوی سایت فروشگاهی ، سایت دانلود ، آموزشی ، شرکتی و … متفاوت است. در بسیار از مواقع سئو سایت های جدید و تازه تاسیس ممکن است دارای قیمت بیشتری باشد. سابقه سایت شما و اینکه اکنون چه ضعف ها و قوت هایی از نظر سئو دارد، همگی در قیمت گذاری تأثیر گذارند. به صورت کلی قیمت بازاریابی اینترنتی از حدود ۳۰۰ هزار تومان آغاز می شود و تا بیش از ۱۰ میلیون تومان متغیر است.